Tarım ve Orman Bakanlığı 62 ilde 51 bin keklik ve sülün salımıyla biyolojik mücadeleyi güçlendiriyor

2 gün önce

Tarım ve Orman Bakanlığı, 2026 programı kapsamında 39.250 keklik ve 11.750 sülün olmak üzere toplam 51.000 kanatlıyı 62 ilde 156 noktada doğaya salmayı planlıyor; amaç yaban hayatını desteklemek, bozulan ekolojik dengeyi onarmak ve kene ile tarım zararlısı kahverengi kokarcaya karşı doğal mücadeleyi güçlendirmek. Keklik üretimi Afyonkarahisar, Kahramanmaraş, Yozgat, Gaziantep ve Malatya'daki istasyonlarda; sülün üretimi Samsun, İstanbul ve Gümüşhane'de yürütülüyor; keklikler salım öncesi kene tutulumuna karşı ilaçlanıyor ve salım yapılan alanlar üç yıl süreyle ava kapatılıyor. Bakanlık son 10 yılda yaklaşık 1 milyon kanatlıyı doğaya kazandırdığını bildiriyor; uygulamanın etkinliği ve olası ekolojik etkiler açısından izleme, habitat uygunluğu değerlendirmesi ve tarım ile halk sağlığı kurumlarıyla koordinasyonun sürdürülmesi gerekiyor. Türkiye açısından bu girişim kırsal alanlarda zararlı baskısını azaltma ve yaban hayatını güçlendirme hedefleriyle uyumlu; başarı için bilimsel takip, veteriner kontrolleri ve yerel paydaşlarla işbirliği kritik olacaktır.

Bu haber 11 farklı kaynaktan derlendi

gaste.co

45+ kaynaktan derlenen tarafsız haber akışı

Gündemdeki tüm haberleri gör
Hesap oluştur →Kendi kategorilerini oluştur, kaynakları filtrele
Tarım ve Orman Bakanlığı 62 ilde 51 bin keklik ve sülün salımıyla biyolojik mücadeleyi güçlendiriyor - gaste.co