İsrail anketi: Çoğunluk ABD‑İran mutabakatını İran zaferi olarak görüyor, hükümete güvente ciddi erozyon var

2 gün önce · 1 gün önce güncellendi

Kudüs İbrani Üniversitesi ile Agam Enstitüsü tarafından 3 bin 644 kişiyle (yüzde 99 güven, ±2,2 hata) yapılan ankete göre İsraillilerin yüzde 92,1’i ABD‑İran mutabakatını İran’ın kazancı olarak değerlendiriyor. Katılımcıların yüzde 86’sı mutabakat sürecinde İsrail’in dışlanmasını olumsuz buluyor, yüzde 82,9’u İran’a yönelik saldırıların uzun vadede ülkenin güvenliğini zayıflatacağı kanaatinde; yüzde 87,8 ise hükümetin savaş hedeflerine ulaşılamadığı görüşünde. Anket, Başbakan yönetimine yönelik güven kaybını ve toplum içinde siyasi gerilimi gösteriyor; bu durum bölgesel diplomasi ve güvenlik dengeleri üzerinde etkili olabilir. Türkiye açısından sonuçlar, gerilimin tırmanmasını önleyecek diplomatik kanalların güçlendirilmesinin, insani durumun gözetilmesinin ve bölgesel istikrarı destekleyecek ilişkilerin sürdürülmesinin önemini vurguluyor; anket bulguları algıları yansıtır, sahadaki nesnel durumu doğrudan kanıtlamaz.

Bu haber 11 farklı kaynaktan derlendi

gaste.co

45+ kaynaktan derlenen tarafsız haber akışı

Gündemdeki tüm haberleri gör
Hesap oluştur →Kendi kategorilerini oluştur, kaynakları filtrele
İsrail anketi: Çoğunluk ABD‑İran mutabakatını İran zaferi olarak görüyor, hükümete güvente ciddi erozyon var - gaste.co