1 Temmuz'da e-Fatura zorunluluğu başlıyor: 2025 cirosu 3 milyon TL ve üzeri ile kritik sektörler kapsamda, uyulmayanlara yıllık 17 milyon TL'ye kadar ceza

1 gün önce · 15 saat önce güncellendi

Gelir İdaresi Başkanlığı'nın 2021'de başlattığı kademeli uygulamanın son aşaması olarak 2025 yılı cirosu 3 milyon TL ve üzeri mükelleflerin en geç 1 Temmuz 2026'ya kadar e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçmesi zorunlu. Ciro kriterine bakılmaksızın akaryakıt lisanslılar, sigara/alkol üreticileri ve ithalatçıları, internet satış platformları ve reklam aracıları, belirli ticaret grupları, SGK ile sözleşmeli sağlık kuruluşları, oteller, elektrikli araç şarj hizmeti verenler, maden ruhsat sahipleri, demir-çelik ve gübre takip sistemine kayıtlıların da uygulamaya dahil olduğu bildirildi. Zorunluluğa rağmen kağıt fatura düzenlenmesi durumunda Vergi Usul Kanunu uyarınca fatura bedelinin yüzde 10'u oranında özel usulsüzlük cezası uygulanıyor; 2026 için yıllık üst sınır yaklaşık 17 milyon TL olarak ifade edildi. Türkiye'nin vergi gelirleri ve kayıt dışılıkla mücadele bakımından önem taşıyan bu geçiş sürecinde işletmelerin muhasebecileri, GİB ve yetkili entegratörlerle derhal iletişime geçerek uyumu planlaması önemlidir.

Bu haber 11 farklı kaynaktan derlendi

gaste.co

45+ kaynaktan derlenen tarafsız haber akışı

Gündemdeki tüm haberleri gör
Hesap oluştur →Kendi kategorilerini oluştur, kaynakları filtrele
1 Temmuz'da e-Fatura zorunluluğu başlıyor: 2025 cirosu 3 milyon TL ve üzeri ile kritik sektörler kapsamda, uyulmayanlara yıllık 17 milyon TL'ye kadar ceza - gaste.co