Türkiye ile Moğolistan stratejik ortaklığını derinleştiriyor; ticaret hedefi 500 milyon dolar

1 gün önce

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Ankara'da Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nomtoibayar Nyamtaishir ile bir görüşme gerçekleştirerek ticaret, yatırımlar, müteahhitlik, serbest bölgeler, madencilik, tarım-hayvancılık, sivil havacılık, sağlık, turizm ve lojistik başta olmak üzere kapsamlı iş birliği alanlarını ele aldı. Görüşmede 2025'te 104,7 milyon dolar olan ikili ticaret hacminin yakın dönemde 500 milyon dolara çıkarılması hedefi yeniden vurgulandı. Türk firmalarının Moğolistan'daki yatırımlarını ve müteahhitlik projelerini; özellikle 'Yeni Karakurum Şehri' gibi stratejik altyapı projelerinde artırması, madencilik ve lojistik alanlarında somut projeler geliştirilmesi amaçlanıyor. Türkiye açısından bu iş birliği, ihracat pazarlarını çeşitlendirme, inşaat ve sanayi sektörlerine yeni taahhütler sağlama ve bölgesel ulaştırma ile hammadde kaynaklarına erişimi güçlendirme fırsatı sunuyor; hedeflerin hayata geçirilmesi için somut anlaşmalar ve zamanlamanın belirlenmesi gerekecek.

Bu haber 8 farklı kaynaktan derlendi

gaste.co

45+ kaynaktan derlenen tarafsız haber akışı

Gündemdeki tüm haberleri gör
Hesap oluştur →Kendi kategorilerini oluştur, kaynakları filtrele
Türkiye ile Moğolistan stratejik ortaklığını derinleştiriyor; ticaret hedefi 500 milyon dolar - gaste.co