AB, Orta Koridor’da Türkiye’nin merkezi rolünü kabul etti; Brüksel’de bağlantısallık iş birliği gündeme alındı, Ankara ziyareti planlandı

1 gün önce · 21 saat önce güncellendi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ile AB Komisyonu yetkilileri Brüksel’de Orta Koridor’un bölgesel bağlantısallığa katkılarını ve Türkiye‑AB iş birliği imkanlarını görüştü. AB Komisyonu üyesi Marta Kos, Türkiye’nin güçlü katılımı olmadan kapsamlı bir Orta Koridor ile bağlantılı dijital, enerji ve ticaret ağlarının kurulmasının mümkün görünmediğini vurguladı; bu değerlendirme, şimdiye kadar alınmış bir taahhütten ziyade iş birliği çağrısı olarak okunmalı. Kos, ay sonunda Kaja Kallas ve Magnus Brunner’in de yer alacağı bir heyetle Ankara ziyareti planlandığını, Türkiye’den gelen proje listesinin diğer önerilerle birlikte değerlendirileceğini belirtti. Türkiye açısından bu temaslar, ülkenin ulaştırma altyapısı ve jeostratejik konumunun Orta Koridor üzerinden ekonomik, enerji ve lojistik fayda sağlayabileceği; adaylık müzakerelerindeki tıkanmaya rağmen pragmatik iş birliği fırsatlarının sürdürülebileceği anlamına geliyor.

Bu haber 11 farklı kaynaktan derlendi

gaste.co

45+ kaynaktan derlenen tarafsız haber akışı

Gündemdeki tüm haberleri gör
Hesap oluştur →Kendi kategorilerini oluştur, kaynakları filtrele
AB, Orta Koridor’da Türkiye’nin merkezi rolünü kabul etti; Brüksel’de bağlantısallık iş birliği gündeme alındı, Ankara ziyareti planlandı - gaste.co