Aksaray'ın Organik Sarımsağı, Yüksek Selenyum ve Germanyum İçeriğiyle İspanya ve Rusya'ya İhraç Ediliyor

1 gün önce · 13 saat önce güncellendi

Aksaray'da ata tohumlarından yetiştirilen organik sarımsakların hasadı başladı. Bu yıl rekolte, yoğun yağışlar sayesinde 3 ile 4 ton arasında gerçekleşti ve geçen yıla oranla iki kat arttı. İçerdiği yüksek selenyum ve germanyum oranları nedeniyle özellikle antibiyotik üretiminde kullanılan bu sarımsaklar, İspanya ve Rusya'daki ilaç firmalarına ihraç edilecek. Üretici Uğur Öngün, bu yılki ürünlerin kalitesinin ve verimliliğinin artmasının bölge tarımına önemli katkılar sağladığını belirtti.

Bu haber 5 farklı kaynaktan derlendi

gaste.co

45+ kaynaktan derlenen tarafsız haber akışı

Gündemdeki tüm haberleri gör
Hesap oluştur →Kendi kategorilerini oluştur, kaynakları filtrele
Aksaray'ın Organik Sarımsağı, Yüksek Selenyum ve Germanyum İçeriğiyle İspanya ve Rusya'ya İhraç Ediliyor - gaste.co