Everest'te 30 Yıldır Bulunan Dağcının Naaşı İçin Kurtarma Operasyonu Başlatıldı

22 saat önce · 21 saat önce güncellendi

Hindistan Sınır Polisi, Everest'in kuzey yamacında yaklaşık 30 yıldır bulunan ve 'Yeşil Botlar' olarak bilinen dağcının cansız bedenini tahliye etmek için harekete geçti. Operasyon, bölgedeki zorlu hava koşulları ve yüksek irtifa nedeniyle Everest tarihinin en tehlikeli kurtarma girişimlerinden biri olarak değerlendiriliyor. Uzmanlar, tahliye işleminin ancak ilkbaharda gerçekleştirilebileceğini belirtirken, naaşın kimliği yıllar sonra yapılan DNA testleriyle Dorje Morup'a ait olduğu kesinleşti. Everest'te halen 200'den fazla dağcının cansız bedeni bulunuyor ve bu durum, dağcılık camiasında etik tartışmaları yeniden gündeme getiriyor.

Bu haber 3 farklı kaynaktan derlendi

gaste.co

45+ kaynaktan derlenen tarafsız haber akışı

Gündemdeki tüm haberleri gör
Hesap oluştur →Kendi kategorilerini oluştur, kaynakları filtrele
Everest'te 30 Yıldır Bulunan Dağcının Naaşı İçin Kurtarma Operasyonu Başlatıldı - gaste.co