Eski İsrail Başbakanı Bennett: İran'a on binlerce Starlink alıcısı kaçak yollarla sokulduğunu açıkladı

20 saat önce · 3 saat önce güncellendi

Eski İsrail Başbakanı Naftali Bennett, JNS Uluslararası Politika Zirvesi'nde 2021-2022 döneminde İran'daki hükümet karşıtı protestocuların internet ve sosyal medya erişimini sürdürmek amacıyla on binlerce Starlink uydu alıcısının satın alınıp kaçak yollarla ülkeye gönderildiğini söyledi. Bennett, çalışmanın mevcut hükümet tarafından durdurulduğunu belirtti; İran daha önce internete erişim kesintileri sırasında Starlink kullanımına ilişkin suçlamalarla bazı kişileri gözaltına almış, SpaceX ise konuya ilişkin kapsamlı bir açıklama yapmadı. İddia, uydu tabanlı internet hizmetlerinin siyasi krizlerde nasıl etki yaratabileceğini ve devlet egemenliği, istihbarat ile siber-uzay alanlarında yeni riskler doğurduğunu göstermektedir. Türkiye açısından gelişme, bölgesel istikrar, vatandaş güvenliği ve uydu iletişimlerinin yasal çerçevesi bakımından dikkatle izlenmesi gereken bir emsal teşkil eder; Ankara'nın bu tür yöntemlerin sonuçlarını değerlendirmesi ve uluslararası platformlarda uzay tabanlı iletişimlerin kullanımına ilişkin normların geliştirilmesini desteklemesi önem taşımaktadır.

Bu haber 12 farklı kaynaktan derlendi

gaste.co

45+ kaynaktan derlenen tarafsız haber akışı

Gündemdeki tüm haberleri gör
Hesap oluştur →Kendi kategorilerini oluştur, kaynakları filtrele
Eski İsrail Başbakanı Bennett: İran'a on binlerce Starlink alıcısı kaçak yollarla sokulduğunu açıkladı - gaste.co