Önümüzdeki 10 yıl küresel enerji sistemini yeniden şekillendirecek; Türkiye COP31'te dönüşüm ve enerji bağımsızlığını ön plana çıkaracak

23 saat önce · 2 saat önce güncellendi

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı ve COP31 Başkanı Murat Kurum, Londra'daki Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu'nda önümüzdeki 10 yılın küresel enerji sistemini yeniden şekillendireceğini ve bu sürecin kazananlarının sermaye, teknoloji ve doğru politikayı zamanında bir araya getirebilenler olacağını belirtti. Kurum, Hürmüz Boğazı'ndaki gerilimi örnek göstererek fosil yakıta bağımlılığın risklerine dikkat çekti ve yenilenebilir enerji, nükleer yatırımlar, depolama ile şebeke kapasitesinin artırılmasının enerji bağımsızlığı için hayati olduğunu vurguladı. Türkiye'nin son 20 yılda yenilenebilir kapasitesini artırdığına, kurulu gücün yüzde 60'lar civarında olduğuna ve 2053 Net Sıfır hedefi ile Enerji Bakanlığı'nın 2035 hedeflerini yakında açıklayacağına ilişkin mesajlar verdi; COP31'in kasımda Antalya'da bu yaklaşımı uluslararası yatırımcılara gösterme fırsatı olacağına dikkat çekti. Bakanın açıklamaları uygulamaya hız verilmesi çağrısını içeriyor; hedeflerin gerçekleşmesi ise planların bütünü ve uygulama adımlarına bağlı olacak.

Bu haber 9 farklı kaynaktan derlendi

gaste.co

45+ kaynaktan derlenen tarafsız haber akışı

Gündemdeki tüm haberleri gör
Hesap oluştur →Kendi kategorilerini oluştur, kaynakları filtrele
Önümüzdeki 10 yıl küresel enerji sistemini yeniden şekillendirecek; Türkiye COP31'te dönüşüm ve enerji bağımsızlığını ön plana çıkaracak - gaste.co