Türkiye enerji dönüşümünde 2035 hedefleri: 200 milyar dolar yatırım, 120 GW yenilenebilir ve şebekeye 80 milyar dolar

8 saat önce · 4 saat önce güncellendi

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra'da uluslararası yatırımcılara Türkiye'nin enerji dönüşümü yol haritasını sundu; öncelikler enerji arz güvenliği, enerjide bağımsızlık ve 2053 net sıfır hedefine bağlı politikalar olarak açıklandı. 2035'e kadar toplamda yaklaşık 200 milyar dolarlık yatırım hedefleniyor; bunun içinde iletim ve dağıtım şebekesinin güçlendirilmesi için 80 milyar dolar, rüzgar ve güneşte 120 GW kurulu güç (5 GW offshore dahil) yer alıyor; nükleer kapasite artırımı ve küçük modüler reaktörler de planlanıyor. Elektrifikasyonun stratejinin merkezinde olduğu, elektrik talebinin önümüzdeki 30 yılda hızla artabileceği ve hâlihazırda tüketimin üçte ikisinin ithalatla karşılandığı vurgulandı; bu yüzden uluslararası finansman ve altyapı yatırımları öncelikli kabul ediliyor. Türkiye açısından bu yol haritası dışa bağımlılığı azaltma, arz güvenliğini güçlendirme ve bölgesel enerji koridoru olma hedefi taşıyor; uygulanabilirlik için büyük finansman, hızlandırılmış şebeke modernizasyonu ve elektrifikasyon adımları gerekecek.

Bu haber 9 farklı kaynaktan derlendi

gaste.co

45+ kaynaktan derlenen tarafsız haber akışı

Gündemdeki tüm haberleri gör
Hesap oluştur →Kendi kategorilerini oluştur, kaynakları filtrele
Türkiye enerji dönüşümünde 2035 hedefleri: 200 milyar dolar yatırım, 120 GW yenilenebilir ve şebekeye 80 milyar dolar - gaste.co