Türkiye enerji dönüşümünde 2035 yol haritasını uluslararası yatırımcılara sundu: 200 milyar dolarlık yatırım hedefi, 120 GW yenilenebilir ve 80 milyar dolarlık şebeke yatırımı
8 saat önce · 5 saat önce güncellendi
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra’da düzenlenen Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu’nda ülkenin enerji dönüşüm planını yatırımcılara anlattı. Planın merkezinde arz güvenliği ve enerjide bağımsızlık, 2053 net sıfır hedefi ile elektrifikasyon stratejisi bulunuyor; 2035’e kadar rüzgar ve güneşte 120 GW kapasite (5 GW offshore dahil), yenilenebilir payının mevcut yaklaşık %62’den %70’e çıkarılması ve yıllık 8–10 GW yeni kurulum hedefleniyor. Toplamda 2035’e kadar 200 milyar dolar yatırım ihtiyacı öngörülüyor; bunun içinde iletim ve dağıtım altyapısına 80 milyar dolar ayrılması, nükleer projeler (Akkuyu’daki 4.8 GW ve Sinop/Trakya ile küçük modüler reaktör çalışmalarını içeren genişleme) ve elektronikleşme-şebeke modernizasyonu öncelikli kalemler olarak yer alıyor. Türkiye açısından hedefler, enerji ithalat faturasını ve cari açığı azaltmayı, artan talebi güvenli şekilde karşılamayı ve bölgesel arz güvenliğinde daha etkin rol oynamayı amaçlıyor; hükümet kendi değerlendirmesinde 2053 hedefinin zorluk taşıdığını da kabul ediyor.
Manşetler· 0 kaynak
Bu haber 0 farklı kaynaktan derlendi
gaste.co
45+ kaynaktan derlenen tarafsız haber akışı