1 Temmuz'da Başlayacak DOA Sistemi ile Türkiye'de Geri Dönüşüm Ağı Güçleniyor

8 saat önce · 6 saat önce güncellendi

Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) Sistemi, 1 Temmuz 2026'dan itibaren Türkiye genelinde 81 il ve 973 ilçede uygulanmaya başlayacak. HOREKA (otel, restoran ve kafe) işletmeleri, bu sistemin önemli bir parçası olarak, içecek ambalajlarını geri dönüşüm zincirine kazandıracak. Sistemin hedefleri arasında, ambalajların kontrol altında toplanması, ekonomik katkı sağlanması ve çevresel etkilerin azaltılması bulunuyor. Türkiye Çevre Ajansı Başkanı Nurullah Öztürk, bu sistemin çevre, ekonomi ve kaynak yönetimi alanlarında önemli bir dönüşüm sağlayacağını vurguladı.

Bu haber 6 farklı kaynaktan derlendi

gaste.co

45+ kaynaktan derlenen tarafsız haber akışı

Gündemdeki tüm haberleri gör
Hesap oluştur →Kendi kategorilerini oluştur, kaynakları filtrele
1 Temmuz'da Başlayacak DOA Sistemi ile Türkiye'de Geri Dönüşüm Ağı Güçleniyor - gaste.co