Sümela Manastırı ilk etap bakım ve güvenlik çalışmalarının tamamlanmasının ardından yeniden ziyarete açıldı

2 saat önce · 1 saat önce güncellendi

Kültür ve Turizm Bakanlığı, Sümela Manastırı'nda yürütülen bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabının tamamlandığını ve yapının ziyaretçilere yeniden açıldığını duyurdu. Bilimsel veriler, uzman görüşleri ve ilgili koruma kurullarının kararları doğrultusunda uzman dağcı ekipler tarafından dış avluda 6.350 m², iç avluda 1.225 m² kaya yüzeyi temizlendi; iç avluda 935 m² alana ikinci kat ince tel uygulaması yapıldı; yürüyüş yolları, avlu zeminleri onarıldı ve gişe binasının çatı kiremitleri yenilendi. Kapsamlı restorasyon çalışmaları planlandığı şekilde sürecek; uygulamalar ziyaretçi güvenliğini artırırken doğal doku ve tarihî değerlerin korunması hedefini gözetiyor. Türkiye açısından Sümela, bölge turizmi ve ulusal kültürel mirasın korunması bakımından stratejik öneme sahip olup alınan önlemler koruma ile ziyaretçi akışının güvenli şekilde dengelenmesine yönelik.

Bu haber 12 farklı kaynaktan derlendi

gaste.co

45+ kaynaktan derlenen tarafsız haber akışı

Gündemdeki tüm haberleri gör
Hesap oluştur →Kendi kategorilerini oluştur, kaynakları filtrele
Sümela Manastırı ilk etap bakım ve güvenlik çalışmalarının tamamlanmasının ardından yeniden ziyarete açıldı - gaste.co