Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) Sistemi 1 Temmuz'da Türkiye Genelinde Uygulanmaya Başlıyor
1 gün önce
Türkiye Çevre Ajansı tarafından yürütülen Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) Sistemi, 1 Temmuz 2026 itibarıyla 81 il ve 973 ilçede eşzamanlı olarak uygulanmaya başlayacak. Bu sistem, içecek ambalajlarının geri kazanımını hedefleyerek, HOREKA (otel, restoran ve kafe) işletmelerinin önemli bir rol üstlenmesini sağlayacak. HOREKA işletmeleri, kendi bünyelerinde tüketilen DOA logolu ambalajları biriktirerek, geri dönüşüm sürecine katkıda bulunacak ve her bir ambalaj için 0,20 TL teşvik alacak. DOA Sistemi, Türkiye'nin döngüsel ekonomi hedeflerine ulaşmasında önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.
Manşetler· 3 kaynak
Bu haber 3 farklı kaynaktan derlendi
gaste.co
45+ kaynaktan derlenen tarafsız haber akışı
Hesap oluştur →Kendi kategorilerini oluştur, kaynakları filtrele