Hürmüz Boğazı'nda Ticari Gemi Geçişleri Savaş Sonrası Rekor Seviyeye Ulaştı

1 gün önce

Hürmüz Boğazı'nda 24 Haziran'da 70 ticari gemi geçişi kaydedildi ve bu, 28 Şubat'tan sonraki en yüksek günlük trafik olarak belirlendi. ABD/İsrail-İran Savaşı'nın ardından yaşanan kısıtlamaların ardından, 14 Haziran'da imzalanan mutabakat sonrasında ticari gemi geçişleri belirgin şekilde arttı. Savaş öncesinde günlük ortalama 130 gemi geçişi yapılırken, savaşın başladığı gün bu rakam 78'e gerilemişti. Şimdi ise Hürmüz Boğazı'ndan geçen gemilerin büyük bir kısmı petrol taşıyan tankerlerden oluşuyor.

Bu haber 6 farklı kaynaktan derlendi

gaste.co

45+ kaynaktan derlenen tarafsız haber akışı

Gündemdeki tüm haberleri gör
Hesap oluştur →Kendi kategorilerini oluştur, kaynakları filtrele
Hürmüz Boğazı'nda Ticari Gemi Geçişleri Savaş Sonrası Rekor Seviyeye Ulaştı - gaste.co