Uğur İbrahim Altay UCLG Başkanlığına seçildi; Türkiye'nin yerel yönetimler düzeyindeki temsili güçleniyor

1 gün önce

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Fas'ın Tanca kentinde düzenlenen UCLG (Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı) Dünya Konseyi toplantısında 2026–2029 dönemi için başkan seçildi. Seçimi büyük farkla kazanarak dünya genelinde 240 binden fazla yerel ve bölgesel yönetimi temsil etme sorumluluğunu üstlenen Altay, kentin ve ülkenin uluslararası görünürlüğünde artış sağlayacak bir mevzi elde edildiğini değerlendirdi. Yeni dönemde iklim değişikliği, göç, su krizleri, afet yönetimi ve kentler arasındaki eşitsizlikler gibi gündemlere odaklanılacağını ve kriz bölgelerinin sesinin yükseltilmesine çalışılacağını belirtti; Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı da atamayı COP31 sürecine katkı sağlayacak bir gelişme olarak tebrik etti. Türkiye açısından sonuç, yerel yönetim deneyimlerinin küresel karar alma süreçlerinde daha görünür hale gelmesi ve ülkenin uluslararası platformlardaki temsil kapasitesinin güçlenmesi anlamına geliyor.

Bu haber 13 farklı kaynaktan derlendi

gaste.co

45+ kaynaktan derlenen tarafsız haber akışı

Gündemdeki tüm haberleri gör
Hesap oluştur →Kendi kategorilerini oluştur, kaynakları filtrele
Uğur İbrahim Altay UCLG Başkanlığına seçildi; Türkiye'nin yerel yönetimler düzeyindeki temsili güçleniyor - gaste.co