Beşiktaş, 13 yıl aradan sonra EuroLeague'e döndü — 2026-27 sezonunda Türkiye üç temsilciyle 20 takımlı format korunacak

1 gün önce · 23 saat önce güncellendi

EuroLeague yönetimi, AS Monaco’nun geçici ayrılması ve bazı takvim seçeneklerinin değerlendirilmesinin ardından Beşiktaş GAİN'i 2026-27 sezonu için 20. takım olarak kabul etti; karar 13 hissedar kulübün oy birliğiyle alındı. Siyah-beyazlılar, 2012-13'ten sonra ilk kez organizasyonda yer alacak; kulübün 2025-26 EuroCup'ta finale çıkması ve JL Bourg'un hakkını kullanmayacağını açıklaması süreci etkiledi. 2026-27 sezonu çift devreli lig usulüyle her takım için 38 maç şeklinde oynanacak; EuroLeague'in 2027-28'de 24 takıma ve konferans formatına genişleme planları bulunuyor. Türkiye açısından üç takımla temsil edilmek sportif görünürlük ve gelir fırsatlarını artırırken, yoğun Avrupa takvimi lig içi planlama, kadro ve finansal hazırlık gerektirecek.

Bu haber 12 farklı kaynaktan derlendi

gaste.co

45+ kaynaktan derlenen tarafsız haber akışı

Gündemdeki tüm haberleri gör
Hesap oluştur →Kendi kategorilerini oluştur, kaynakları filtrele
Beşiktaş, 13 yıl aradan sonra EuroLeague'e döndü — 2026-27 sezonunda Türkiye üç temsilciyle 20 takımlı format korunacak - gaste.co