Taşınmazlarda 'Güvenli Ödeme Sistemi' teknik entegrasyon gerekçesiyle 1 Ekim 2026'ya ertelendi

22 saat önce

Ticaret Bakanlığı, taşınmaz satışlarında nakit, havale veya EFT ile yapılan ödemelerde satış bedelinin mülkiyetle eş zamanlı el değiştirmesini sağlayacak Güvenli Ödeme Sistemi'nin zorunlu uygulama başlangıcını 1 Temmuz 2026'dan 1 Ekim 2026'ya üç ay ertelediğini duyurdu. Sistem; alıcı ve satıcı arasındaki parayı ortak bir bloke havuzunda tutarak tapu devriyle eşzamanlı aktarımı sağlamayı ve dolandırıcılık, sahtecilik ile kayıt dışılığın azaltılmasını hedefliyor. Bakanlık gerekçeyi Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile diğer paydaşlar arasında süren teknik entegrasyon çalışmalarının tamamlanmasına bağladı. Türkiye açısından uygulama, tüketici korunması ve gayrimlkte şeffaflığın artırılması yönünde olumlu bir adım olarak değerlendiriliyor; ancak sistemin sorunsuz çalışması için bankalar, tapu daireleri ve emlak sektörü ile etkin koordinasyon ve bilgilendirmenin sağlanması önem taşıyor.

Bu haber 15 farklı kaynaktan derlendi

gaste.co

45+ kaynaktan derlenen tarafsız haber akışı

Gündemdeki tüm haberleri gör
Hesap oluştur →Kendi kategorilerini oluştur, kaynakları filtrele
Taşınmazlarda 'Güvenli Ödeme Sistemi' teknik entegrasyon gerekçesiyle 1 Ekim 2026'ya ertelendi - gaste.co