İran ve ABD, Hürmüz Boğazı'nda Askeri İletişim Hattı Kurdu
21 saat önce · 20 saat önce güncellendi
İran ve ABD, Hürmüz Boğazı'nda olası askeri çatışmaları önlemek amacıyla bir askeri iletişim hattı kurdu. Bu adım, geçtiğimiz hafta İsviçre'de yapılan dolaylı görüşmelerin ardından, Pakistan ve Katar gibi arabulucuların katkısıyla hayata geçirildi. Hattın amacı, deniz geçişleri sırasında yaşanabilecek yanlış anlaşılmaların önüne geçmek ve güvenli geçişin sağlanması için gerekli koordinasyonu temin etmek olarak belirlendi. Ancak İran, Hürmüz Boğazı'ndan geçişlerin yalnızca kendi belirlediği güzergahlar üzerinden yapılabileceğini vurgularken, koordinasyon sağlanmaması durumunda alternatif güzergahların askıya alınabileceği uyarısında bulundu.
Manşetler· 8 kaynak
İran basını duyurdu: Hürmüz Boğazı için kritik mekanizma devrede
TRT Haberİran basını: İran ve ABD, Hürmüz Boğazı'nda çatışmaları önlemek için bir askeri iletişim hattı kurdu
Halk TVHürmüz’de gizli diplomasi: ABD ve İran iletişim hattı kuruldu
Yeni AkitAskeri iletişim kuruldu Kırmızı telefon hattı
Kararİran ile ABD arasında askeri iletişim hattı kuruldu
Sputnik Türkiyeİran basını: Tahran ve Washington, Hürmüz Boğazı için askeri iletişim hattı kurdu
Habertürkİran ve ABD arasında 'Hürmüz' iletişim hattı
Haberler.comİran basını: İran ve ABD, Hürmüz Boğazı'nda çatışmaları önlemek için bir askeri iletişim hattı kurdu
Bu haber 8 farklı kaynaktan derlendi
gaste.co
45+ kaynaktan derlenen tarafsız haber akışı