İran ve ABD, Hürmüz Boğazı'nda Askeri İletişim Hattı Kurdu

21 saat önce · 20 saat önce güncellendi

İran ve ABD, Hürmüz Boğazı'nda olası askeri çatışmaları önlemek amacıyla bir askeri iletişim hattı kurdu. Bu adım, geçtiğimiz hafta İsviçre'de yapılan dolaylı görüşmelerin ardından, Pakistan ve Katar gibi arabulucuların katkısıyla hayata geçirildi. Hattın amacı, deniz geçişleri sırasında yaşanabilecek yanlış anlaşılmaların önüne geçmek ve güvenli geçişin sağlanması için gerekli koordinasyonu temin etmek olarak belirlendi. Ancak İran, Hürmüz Boğazı'ndan geçişlerin yalnızca kendi belirlediği güzergahlar üzerinden yapılabileceğini vurgularken, koordinasyon sağlanmaması durumunda alternatif güzergahların askıya alınabileceği uyarısında bulundu.

Bu haber 8 farklı kaynaktan derlendi

gaste.co

45+ kaynaktan derlenen tarafsız haber akışı

Gündemdeki tüm haberleri gör
Hesap oluştur →Kendi kategorilerini oluştur, kaynakları filtrele
İran ve ABD, Hürmüz Boğazı'nda Askeri İletişim Hattı Kurdu - gaste.co